Senaste avsnitten

  • SYNDABOCKEN | YOM KIPPUR / FÖRSONINGSDAGEN

    På den stora försoningsdagen , YOM KIPPUR, på hebreiska sker märkliga saker: Förebilder och symboler som beskriver andliga verkligheter.
    Här en berättelse om en av de märkliga händelserna beskrivna på plats i Israel.

  • Försoningsdagen | TBN ISRAEL

    Den heligaste dagen, Försoningsdagen, föreskriven i Moseböckerna inleds med tio dagars förberedelse. Ju närmare Försoningsdagen, YOM KIPPUR man kommer desto mera djupgående blir överlåtelsen och bönen om försoning och ett andligt uppvaknande.

  • Jesus återuppstår | Drive Thru History

    I avsnitt 17 gläds vi över den tomma graven tre dagar efter Jesus död. Vi ser på hur både judar och romare reagerade på händelsen, men vi får även hänga med Jesus efterföljare på vägen till Emmaus. Vi får ta del av hur vissa av lärjungarna reagerar på Jesus återuppståndelse, då han under en perio...

  • Gör du det som behagar Gud? | Du tar dig igenom

    När livet blir tufft och utmanande är det inte alltid lätt att fatta rätt beslut. När Potifars fru gjorde sina närmanden mot Josef hade han många skäl att att anta inbjudan och självrättfärdiga det. Men han valde att göra det som behagade Gud, trots att priset blev mycket högt. Var det värt det?

  • Villkor | Tetelestai

    Från en dom genom en översvämning ger Gud en utväg för alla som tror. Många år senare, i prövar Gud Abraham, en mäktigt bild målas upp av en kommande ersättare som kommer att ge sitt liv för världen.

  • Mirakler | Varför Israel berör

    I detta avsnitt får vi ta del av tre moderna mirakler i Israel. Hur man kom på systemet med droppbevattning som revolutionerat jordbruket, hur man på rekordtid utvecklade ett nytt försvarssystem mot raketer och missiler och hur man skapat ett system för att finansiera alla nya start-up-företag i...

  • Permanent Tatuerad | Preacher's Corner

    Oavsett vilka lögner som etablerat sig på din insida så vill Gud radera dem och skriva sin sanning i dig.

  • SEBASTIAN STAKSET | NIGTHS OF HOPE | LIVETS ORD

    Under kvällen på Livets Ord bjuds du in till ett möte med en person som kan förändra ditt liv. Det handlar inte om en religion, en ideologi, det handlar om ett möte med Jesus Kristus.

  • MIKAEL ALFVÉN NIGTHS OF HOPE | LIVETS ORD

    Under kvällen på Livets Ord bjuds du in till ett möte med en person som kan förändra ditt liv. Det handlar inte om en religion, en ideologi, det handlar om ett möte med Jesus Kristus.

  • Morron 4 okt | Music For His Fame

    Det nya radio/tv programmet som sänds varje Måndag och Fredag kl 07.-09
    Fräsch kristen musik och härliga mellan snack med Ronja, Evelina och Marcus.

  • TIGLETH MALKEY NIGTHS OF HOPE | LIVETS ORD

    Under kvällen på Livets Ord bjuds du in till ett möte med en person som kan förändra ditt liv. Det handlar inte om en religion, en ideologi, det handlar om ett möte med Jesus Kristus.

  • Vem är den Helige Ande? | Preacher's Corner

    Han är en person och han är del av Treenigheten. Han vill hjälpa och vägleda oss på rätt väg. Ofta kanske vi känner rädsla och osäkerhet för att öppna oss för den Helige Ande, men vi har inget att frukta. Den Helige Ande vill oss väl.

  • Ett bortglömt hopp | Irak

    Hur kan hoppet återvända? Hur bygger man upp ett land i spillror? Några av svaren kan finna i filmen "Ett bortglömt hopp" som är en dokumentär ledd av författaren och pastorn Mark Foreman. Mark reser genom Irak för att se hur kyrkan överlever mitt i förföljelse och folkmord genomförda av IS. Fö...

  • SeBeGe 2019 | EFS

    Några kilometer från klostret Mar Mattai i Irak stoppades IS. Klostret blev under ockupationen en symbol för frihet och hopp. Men situationen är fortfarande allvarlig för kristna och andra minoriteter.
    Nu satsar EFS sin årliga insamlingsaktion till förmån för de förföljda kristna som finns kvar i...

  • Marcus Ardenfors & Hans Wisktröm är gäster hos Anders Wisth | Praise

    Varför är det så viktigt med en tro som visar sin verklighet i mötet med människor i nöd? Är det Guds sätt att skak om kristenheten genom att sända människor i stor nöd till oss? Hur kan omvändelsen vara så viktig för att rehabilitera en människa i missbruk? Allt det här och mycket mer samtalar...